qr code

qr code

Είμαστε όλοι φίλοι

Είμαστε όλοι φίλοι
"Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πως να ζω, τι να κάνω και πως να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο.Η σοφία δε βρισκόταν στην κορφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο"
Του Robert Fulghum

Για τους γονείς

Σελίδα με συμβουλές ή και απαντήσεις, σε θέματα που σας απασχολούν
  • Αντισεισμική προστασία

Ενημερωτικό σημείωμα για τους σεισμούς
Επισημάνσεις προς τους γονείς/ κηδεμόνες των παιδιών
 Τα σχολεία είναι ένας  χώρος που φιλοξενούν  σε καθημερινή βάση πολλά παιδιά.
 Όπως είναι γνωστό σε τέτοιους  χώρους είναι αυξημένες οι πιθανότητες τραυματισμών κατά την διάρκεια ενός σεισμού.         
    Στο  σχολείο  μας  και  καθ’  όλη  τη  διάρκεια  της  σχολικής  χρονιάς,  θα  γίνουν 3 ασκήσεις ετοιμότητας για την περίπτωση σεισμού, σύμφωνα με το Σχέδιο Αντιμετώπισης  Καταστροφών που υπάρχει.   Για να αποφευχθούν ατυχήματα, πρέπει σε προσεισμική περίοδο να γίνεται εκπαίδευση των μαθητών και των εκπαιδευτικών ώστε να γίνουν  βίωμα σε όλους οι βασικοί κανόνες αυτοπροστασίας  αλλά και προστασίας σε επίπεδο ομάδας.
   Η εκπαίδευση αυτή θα πρέπει να γίνεται όχι ως μάθημα από την έδρα και εντός της τάξης, αλλά εφαρμόζοντας σχέδιο έκτακτης ανάγκης για σεισμό εκτελώντας ταυτόχρονα και ασκήσεις ετοιμότητας, έτσι ώστε να δημιουργηθεί στον χώρο της εκπαίδευσης  αντισεισμική άμυνα των σχολείων.                           
       Αντισεισμική άμυνα των σχολείων εννοούμε όλες τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν αλλά και τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για να πετύχουμε :
Ø  Την ελαχιστοποίηση των ανθρώπινων απωλειών.
Ø  Την προστασία της υλικοτεχνικής υποδομής των κτιρίων
Ø  Την διαμόρφωση ατόμων με αντισεισμική συνείδηση.
Ø  Την κατανόηση συγκεκριμένων ενεργειών εκπαιδευτικών και μαθητών στην περίπτωση σεισμικής δόνησης πριν, κατά την διάρκεια και μετά τον σεισμό.
Ø  Την σύνταξη σχεδίων έκτακτης ανάγκης και την εκτέλεση ασκήσεων ετοιμότητας.

   Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το σχέδιο, στην περίπτωση σεισμού τα παιδιά εκτός  των άλλων,  βγαίνουν  στον δρόμο μπροστά από το σχολείο  και  επιστρέφουν  μέσα στο σχολείο,  μόνο  στην  περίπτωση  που διαπιστωθεί, πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και αφού επικοινωνήσουμε με τις αρμόδιες αρχές.       Στην περίπτωση ισχυρού σεισμού, οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν επιστρέφουν στις αίθουσες και παραλαμβάνονται από την αυλή του σχολείου από τους γονείς 
ή κηδεμόνες τους.                 Όπως καταλαβαίνετε σε μια τέτοια περίπτωση η τηλεφωνική επικοινωνία με τις  οικογένειες όλων των μαθητών είναι αδύνατη.   Σας παρακαλούμε λοιπόν μόνο στην περίπτωση ισχυρού σεισμού, να έλθετε αμέσως 
στο σχολείο για να πάρετε τα παιδιά σας.
Το σχολείο δεσμεύεται πως θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την προστασία των μαθητών του. Για τον λόγο αυτό σε περίπτωση κατάστασης κρίσης, μην ενεργήσετε υπό το κράτος του πανικού…… Είναι ο χειρότερος εχθρός!!!!
Φροντίστε οι ενέργειες σας να είναι ήρεμες και μεθοδικές.

Ευχόμαστε να μην χρειαστεί ποτέ!!!
                                  
                                                          Σας ευχαριστούμε
Η Προϊσταμένη                                                                       Οι Νηπιαγωγοί
Καλογιαννάκη Κλεάνθη                                                      Καπνισάκη Ερωφίλη
                                                                                           Λούντζη Χαραλαμπία
                                                                                           Καρλή Καλλιόπη
                                                                                           Χουδετσανάκη Ευαγγελία (Αγγλικών)
                                                                                           Τσαφαντάκη Σοφία





  • Θωρακίστε το παιδί σας απέναντι στο σχολικό εκφοβισμό(Bullying)
                 Περισσότερα  εδώ

  • Βιβλιοθήκη για γονείς
                    https://goo.gl/DKk5OZ


                   https://goo.gl/mHDiA2

             Τρόποι διαπαιδαγώγησης. Οδηγός για γονείς
                  https://issuu.com/jimhellas/docs/dagorastos-diapaidagogisi


  • Πως να μεγαλώσετε ένα παιδί που ξέρει να δίνει (και όχι μόνο να παίρνει)

      Περισσότερα   εδώ


  • Τι είναι η εργοθεραπεία και πότε ένα παιδί τη χρειάζεται; 

Του Εργοθεραπευτή Βαγγέλη Παγίδα

Εργοθεραπεία είναι η τέχνη και η επιστήμη που βοηθά τους ανθρώπους να διεκπεραιώνουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες που είναι σημαντικές σε αυτούς, ανεξάρτητα από την πάθηση ή την αναπηρία ή μειονεξία που πιθανά να αντιμετωπίζουν (ΑΟΤΑ 1994).
Περισσότερα στον παρακάτω σύνδεσμο:

                   https://goo.gl/y7tlxT

  • Αδρή κινητικότητα

Τι είναι αυτη η αδρή κινητικότητα που ακούμε;
Σε απλά ελληνικά...

Είναι οι κινήσεις που κάνει το παιδί, απο μηνων ακόμη, προκειμένου να στηριχτεί, να μετακινηθεί, να κουβαλήσει Είναι η στήριξη στα τεσσερα, το μπουσούλημα, τα πλάγια βήματα, το περπάτημα, το τρέξιμο, η μεταφορά πραγμάτων, το πέταγμα αντικειμένων, η κλωτσιά, το ανεβοκατέβασμα σκάλας κλπ κλπ κλπ

Έχει μεγάλη σημασία να μην πιέζουμε το παιδί να κατακτήσει οτιδήποτε απο τα παραπάνω Απλά παρατηρούμε, το βοηθουμε όταν το βλέπουμε οτι προσπαθεί απο μόνο του και ενημερώνουμε τον σωστό παιδίατρο που έχουμε επιλέξει για την πορεία μας

Αν κάτι μας ανησυχεί το ερευνούμε  μιλώντας με τον κατάλληλο επιστήμονα, που στην περίπτωσή μας είναι κάποιος παιδονευρολόγος, αναπτυξιολόγος ή εργοθεραπευτής

Παιχνίδια που θα εξασκήσουν την αδρή κινητικότητα:
(http://www.parents.gr/psych/a137)

Tούνελ, τραμπολίνο, μικρές μπάρες ισορροπίας, στεφάνια, μπάλες.

Με αυτά τα παιχνίδια ένα παιδί θα βοηθηθεί στην ευλυγισία, ακρίβεια των κινήσεών του, την δύναμή του, την σωματική του διάπλαση, αλλά και στην καλύτερη κατανόηση της έννοιας του χώρου.

Αυτά τα παιχνίδια είναι αντίστοιχα με αυτά που υπάρχουν σε μία παιδική χαρά, ή και με ήπιας μορφής αθλητισμό (π.χ. κολύμπι) - παιχνίδια που συνήθως κατά τη διάρκεια του χειμώνα δεν είναι ελεύθερα στην διάθεση των παιδιών.

Αδρη κινητικότητα και εργοθεραπεία 

Αναπτύξτε την αδρή κίνηση του παιδιού σας παίζοντας!

Τι είναι η αδρή κίνηση;
Αδρή κίνηση είναι ικανότητα του παιδιού να εκτελεί δραστηριότητες που απαιτούν την ενεργοποίηση μεγάλων μυών ή μυϊκών ομάδων, όπως στη βάδιση, στο τρέξιμο, κ.ά.

Η φυσιολογική αδρή κινητικότητα αποτελεί τη βάση για την οργάνωση και την εκτέλεση των πιο εκλεπτυσμένων κινήσεων (λεπτή κινητικότητα) που είναι απαραίτητες για τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής του ανθρώπου, όπως το ντύσιμο, η σίτιση, το γράψιμο κλπ. Τα παιδιά µε διαταραχές της αδρής κινητικής λειτουργίας επηρεάζουν την καθημερινή τους ζωή στο σπίτι και στο σχολείο.

ικανότητα να πετάει – πιάνει μπάλα
ισορροπία
πηδηματάκια

Οι δεξιότητες αδρής κίνησης αναπτύσσονται σταδιακά από την ηλικία των 2 μηνών κιόλας όπου ένα βρέφος μπορεί να ρολλάρει αυτόνομα, να στηρίζει το κεφαλάκι του καθώς και να αρχίζει να στηρίζει το βάρος του στα χεράκια ανασηκώνοντας το κεφαλάκι του.

Μέσα από το παιχνίδι το παιδί αναπτύσσει σιγά σιγά τον αδρό συντονισμό και στην ηλικία των 6 ετών πλέον η αδρή κίνηση έχει ωριμάσει με αποτέλεσμα να μπορεί να εκτελεί σύνθετες στοχοκατευθυνόμενες κινήσεις που απαιτούν ακρίβεια και διαδοχή, όπως για παράδειγμα να κάνει κούνια, να σκαρφαλώνει, να πηδάει ψηλά, να πετά και να πιάνει μια μπαλίτσα, να στοχεύει κατάλληλα βάζοντας καλάθια, να κλωτσά κινούμενη μπάλα με επαρκή δύναμη και κατάλληλο στόχο κ. α.

Όλες οι παραπάνω είναι καθημερινές δραστηριότητες στο πρόγραμμα ενός παιδιού και χρειάζεται σε αυτές να συμμετέχει λειτουργικά για να έχει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση να νιώθει χαρούμενο και σημαντικό μέλος στην ομάδα.

Για να το καταφέρει αυτό χρειάζεται οι δεξιότητες που αφορούν στην ισορροπία, στη μεταφορά βάρους, στην σταθερότητα σώματος να έχουν αναπτυχθεί στο ανάλογο επίπεδο με βάση την χρονολογική ηλικία του και όλες μαζί να οδηγούν σε μια συντονισμένη κίνηση του σώματος του στον χώρο.

Οι δεξιότητες αδρής κίνησης σχετίζονται άμεσα και με άλλες κινητικές δεξιότητες όπως η λεπτή κίνηση.

Ένα παιδί με δυσκολίες συντονισμού της αδρής κίνησης έχει αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάσει σημαντικές δυσκολίες στο να διατηρεί μια λειτουργική καθιστή θέση κατά την διάρκεια γραφοκινητικών δραστηριοτήτων, να εκτελεί επιδέξιες λεπτές κινήσεις, να συντονίζει κατάλληλα μάτι – χέρι κ.α.

Έτσι λοιπόν

Χορέψτε…

Ζητήστε από το παιδί να μιμηθεί μια μια στην αρχή και πιο συνδυαστικά μετά, όλες τις φιγούρες σας.

Βάλτε μουσική και διασκεδάστε το!

Οργανώστε μαζί μια χορογραφία τριών βημάτων και εμπλουτίστε την σιγά σιγά ….

Παίξτε τα ζώα …

Πώς περπατά η αρκούδα , πώς τρώει η κοτούλα, πώς τρέχει το λιοντάρι, πώς έρπει το φιδάκι, πώς κολυμπά το δελφίνι, πώς πετά το πουλάκι, πώς ουρλιάζει ο λύκος την πανσέληνο, πώς πηδά το βατραχάκι από νούφαρο σε νούφαρο …….

Κάντε παρεούλα τις δουλειές του σπιτιού …

Μπορεί να μην τις κάνει τόσο καλά όσο εσείς αλλά η προσπάθεια και η συμμετοχή είναι που μετρά. Δραστηριότητες που απαιτούν σπρώξιμο, τράβηγμα και έντονη δράση ξυπνούν τους μύες και τις αρθρώσεις. Έτσι λειτουργούν ενισχυτικά, ρυθμίζουν και οργανώνουν.

Ας καθαρίσει με την ηλεκτρική σκούπα το χαλί του δωματίου του ή ας το σφουγγαρίσει, ας καθαρίσει τα τζάμια στα χαμηλά μέρη τους ή ας μεταφέρει σιγά σιγά τα βιβλία και τα διακοσμητικά στοιχεία από τα ράφια της βιβλιοθήκης για να την καθαρίσετε.

Ας φέρει τον κουβά με τα φρεσκοπλυμμένα ρούχα από το πλυντήριο στην βεράντα και ας δοκιμάσετε παρέα να τοποθετεί ένα ένα μανταλάκι στα ρουχαλάκια του.

Οι δουλειές δεν τελειώνουν !

Βρείτε την κατάλληλη , για την ηλικία του παιδιού σας και αφήστε το να συμμετέχει ενεργά!

hamomilaki.blogspot.com

  • Η ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ - ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ
Περισσότερα εδώ

  • Κοινωνική και Συναισθηματική Σχολική ετοιμότητα
Η σχολική ετοιμότητα αναφέρεται τόσο στις αποκτημένες μαθησιακές δεξιότητες του παιδιού όσο και στην κριτική του σκέψη για την ετοιμότητα της φοίτησης του στο Δημοτικό.
Ένα παιδί επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες για την φοίτηση του στο Δημοτικό.
Αυτοί είναι: Λόγος – κατανόηση, ομιλία – άρθρωση, λεξιλόγιο, σημασιολογία, περιγραφική ικανότητα, φωνολογική ενημερότητα, μνήμη, προσανατολισμός, σωματική ετοιμότητα, προ-γραφικές και προ-μαθηματικές δεξιότητες, προ-ανάγνωση, συναισθηματική και κοινωνική ετοιμότητα.
Εμείς σήμερα θα εστιάσουμε στη συναισθηματική και κοινωνική ετοιμότητα.
Πότε ένα παιδί είναι έτοιμο να φοιτήσει στην Πρώτη Δημοτικού από συναισθηματικής και κοινωνικής άποψης;
H απάντηση βρίσκεται παρακάτω!
Συναισθηματική ετοιμότητα:
  • Να διεκδικεί κατάλληλα ότι το αφορά.
  • Να δείχνει υπευθυνότητα στα προσωπικά  του αντικείμενα.
  • Να αναγνωρίζει τα βασικά συναισθήματα όπως: χαρά, λύπη, θυμό, φόβο.
  • Να αναγνωρίζει τα παραπάνω συναισθήματα στους πιο κοντινούς ανθρώπους του.
  • Να είναι σε θέση να ξεκινήσει και να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα σε λογικό διάστημα ανάλογα με την ηλικία του.
  • Να οργανώσει την εργασία του και να αναζητήσει λύσεις εκεί που δυσκολεύεται. Όπως: Να ζητήσει βοήθεια από τον δάσκαλο του όταν το έχει ανάγκη.
  • Να εκφράζει τις γνώμες και τις ανάγκες του. Πχ: Να εκφράζει πότε θέλει να πάει τουαλέτα η πότε θέλει να πιει νερό.
Κοινωνική ετοιμότητα:
  • Να έχει ικανότητα αυτοελέγχου.
  • Να γνωρίζει ποια συμπεριφορά είναι αποδεκτή και λειτουργική μέσα σε μια ομάδα παιδιών.
  • Να μπορεί να εκτελεί οδηγίες.
  • Να ακολουθεί βασικούς κανόνες παιχνιδιού ή της τάξης.
  • Να έχει την ικανότητα σύναψης και διατήρησης προσωπικών σχέσεων.
  • Να συνεργάζεται όσο πιο ομαλά γίνεται με τους συμμαθητές του ή τους εκπαιδευτικούς.
  • Παρατηρήστε τα παιδιά σας και ενισχύστε την αυτονομία τους και την ανεξαρτησία τους!
Άλλα ενδιαφέροντα άρθρα της Ειρήνης Παπαδόπουλου θα βρείτε στο blog της: www.eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.gr.
  • Το διάβασμα των παιδιών με διάσπαση προσοχής
  • Τα παιδιά με διάσπαση προσοχής συνήθως δυσκολεύονται με την καθημερινή μελέτη στο σπίτι. Ξεκινούν το διάβασμα, αλλά σύντομα αρχίζουν να χαζεύουν, να σκέφτονται άλλα πράγματα και τελικά να μην ολοκληρώνουν τις ασκήσεις τους, ενώ κάθονται στο γραφείο τους. Παραπονιούνται ότι διαβάζουν για ώρες, χωρίς μάλιστα το επιθυμητό αποτέλεσμα! Στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται ώρες διαβάσματος, ούτε φωνές, ούτε κυνηγητό μέσα στο σπίτι, ούτε απειλές, αλλά οργάνωση: της Σοφίας Τσιντσικλόγλου Ειδική Παιδαγωγός
    1. Ώρα και μέρος: Να έχετε συγκεκριμένη ώρα έναρξης του διαβάσματος. π.χ. μετά το μεσημεριανό φαγητό, καθώς επίσης και συγκεκριμένο χώρο π.χ. στο δωμάτιο του και όχι όπου τύχει!
    2. Λίστα καθηκόντων: Βοηθήστε το παιδί να οργανώσει το διάβασμα του. Δείτε μαζί το πρόγραμμα της επόμενης μέρας και σημειώστε σε ένα χαρτί τι έχει να κάνει. Φτιάξτε δηλαδή μια λίστα - αρχικά μαζί, σύντομα το παιδί θα την φτιάχνει μόνο του - με τις ασκήσεις. π.χ. --- > Μαθηματικά σελ 23 άσκηση 1 και 2 Γλώσσα σελ 11 άσκηση 4 Ιστορία κεφ. 5 Ορθογραφία σελ 20 Έτσι το παιδί θα ξέρει τι έχει να κάνει και θα μπορεί να σβήνει κάθε άσκηση που ολοκληρώνει. Δοκιμάστε το, είναι πολύ αποτελεσματικό, και για παιδιά χωρίς μαθησιακές δυσκολίες!
    3. Ησυχία: Και δεν εννοώ ότι όταν διαβάζει το παιδί δεν θα κουνιούνται οι υπόλοιποι στο σπίτι, αλλά να περιορίσετε τους θορύβους όπως οι ομιλίες στο σπίτι ή στο τηλέφωνο και η τηλεόραση να είναι κλειστή. Μην μαθαίνετε το παιδί να διαβάζει στην απόλυτη ησυχία απλά μειώστε τους θορύβους που μπορεί να του αποσπάσουν την προσοχή.
    4. Αφήστε το παιδί μόνο του: Αφού βεβαιωθείτε ότι το παιδί ξέρει ποιες ασκήσεις έχει και τι πρέπει να κάνει σε αυτές, απομακρυνθείτε από το δωμάτιο και μην κάθεστε μαζί του. Αλλιώς θα μάθει να διαβάζει μόνο μαζί με κάποιον....κάτι που θα είναι κουραστικό τελικά!
    5. Έλεγχος προόδου: Ανά τακτά χρονικά διαστήματα π.χ. κάθε 10-15 λεπτά περάστε από το δωμάτιο, ρωτήστε το παιδί αν προχωράει, αν θέλει βοήθεια και σε ποιο σημείο βρίσκεται, ενθαρρύνοντας και επιβραβεύοντας. Έτσι θα ξέρει το παιδί ότι πρέπει να προχωρήσει μέχρι να ξαναπάτε και θα βεβαιωθείτε ότι δεν κάθετε απλά στο γραφείο του αλλά διαβάζει. Αν τυχόν έχει αφαιρεθεί η προσοχή του, με αυτόν τον τρόπο θα επανέλθει!
    6. Υπομονή: Μπορεί να σας φαίνεται παράξενο που το παιδί σας αφαιρείται τόσο εύκολα και να εκνευρίζεστε, όμως δεν πρέπει! Μην αρχίζετε χαρακτηρισμούς τύπου "είσαι τεμπέλης, αφηρημένος, χαζός, γιατί δεν είσαι σαν τον αδερφό ή την αδερφή σου " και άλλα τέτοια που μόνο κακό κάνουν! Μείνετε ήρεμοι, χρησιμοποιείστε την επιβράβευση και τη θετική ενίσχυση και αποφύγετε τις τιμωρίες!
    7. Ενημερώστε τον εκπαιδευτικό της τάξης: Μιλήστε με το δάσκαλο/ δασκάλα του παιδιού σας και πείτε του ότι το παιδί σας προσπαθεί πολύ με το διάβασμα και ζητήστε να επαινεί την προσπάθεια και όχι μόνο το αποτέλεσμα.
    8. Τα τετράδια στην τσάντα: Πολλές φορές το παιδί κάνει ασκήσεις αλλά τελικά ξεχνά τα τετράδια στο σπίτι και ενώ οι συμμαθητές παρουσιάζουν τη δουλειά τους στην τάξη, το παιδί σας κάθεται αμέτοχο...! Σιγουρευτείτε ότι έχει βάλει τα απαραίτητα στην τσάντα του, ώστε να επιβραβευθεί ο κόπος του.
    9. Μην διορθώνετε τα λάθη του: Αν το παιδί σας π.χ. κάνει ορθογραφικά λάθη, δείτε τα μαζί, συζητήστε τα, βοηθήστε το να εντοπίζει τα λάθη του και να τα διορθώνει. Δεν έχει σημασία να παρουσιάζει τα τέλεια γραπτά στο σχολείο, αλλά να μαθαίνει!
    10. Βοήθεια ειδικού: Αν παρά τις προσπάθειες σας το παιδί δυσκολεύεται στα μαθήματα, στο σχολείο ή στο διάβασμα στο σπίτι, αναζητήστε εξειδικευμένη βοήθεια. Η παρέμβαση ειδικής αγωγής με εξατομικευμένο πρόγραμμα, βασισμένο στις δυσκολίες του παιδιού σας, είναι απαραίτητη και μάλιστα από τις μικρές τάξεις του δημοτικού.


  • Μην κοιμάστε μαζί με το παιδί.....
                 https://meygeia.gr/paidia-pou-koimountai-sto-idio-krevati-me-tous-goneis-tous/


  • Τα Παιδιά είναι λουλούδια

Λουλούδια ολάνθιστα, πολύχρωμα, μυροφόρα. Τα παιδιά είναι μπαξέδες με κάθε λογής λουλούδια να ξεπετάγονται εδώ και εκεί, κάθε εποχή, κάθε μέρα, κάθε ώρα.
Η ζωή είναι ωραία με τα παιδιά και είναι άδεια χωρίς αυτά. Γι’ αυτό προσοχή! Προσοχή τα παιδιά, προσοχή στα παιδιά. Τα παιδιά θέλουν φροντίδα, θέλουν αγάπη, αποδοχή και ενσυναίσθηση. Χρειάζεται να είμαστε δίπλα τους κάθε στιγμή που μας έχουν ανάγκη, σε κάθε φάση της ζωής τους, της ανάπτυξής τους.(έτσι και αλλιώς θα έρθει η ώρα που από μόνα τους δεν θα μας χρειάζονται πια και τότε θα έχουμε άπλετο χρόνο για τον εαυτό μας….)
Αγάπη: δεν νοείται αγάπη μόνο στα λόγια αλλά ούτε κι αγάπη χωρίς όρια. Αγάπη δε σημαίνει «σε αφήνω να με κάνεις ό,τι θέλεις». Αυτό είναι ένα στρεβλωμένο μήνυμα προς τα παιδιά που περισσότερο τα μπερδεύει παρά τα βοηθάει. Αγάπη είναι να νοιάζομαι, να πονάω, να θέλω το καλό σου, την πρόοδό σου, την ελευθερία σου. Αγάπη είναι να σε βοηθώ να τραβήξεις τα εμπόδια σου- όχι να το κάνω εγώ για σένα και εσύ να κάθεσαι- από τον δρόμο σου, να σε στηρίζω στις δυσκολίες, να αντέχω τις αδυναμίες σου.
Αποδοχή: Τα παιδιά χρειάζονται την αποδοχή μας από μωρά- και από έμβρυα ακόμη! Χρειάζονται να ξέρουν και να καταλαβαίνουν, να το βλέπουν στα μάτια μας ότι τα αγαπάμε και ότι τα αποδεχόμαστε.
Οτιδήποτε λιγότερο από την αποδοχή δημιουργεί κρίση ταυτότητας στο παιδί: «ποιος είμαι, τι αξίζω, πόσο σημαντικός είμαι αν δεν είμαι σημαντικός για τους γονείς μου;». Η αποδοχή είναι, όπως και η αγάπη ένα συναίσθημα που αποτυπώνεται στις σχέσεις μας εμπράκτως. Δεν μπορεί, δεν αρκεί να μένει στα λόγια…
Ενσυναίσθηση: Πρέπει να χαμηλώσουμε στο ύψος των παιδιών για να επικοινωνήσουμε μαζί τους. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Πρέπει να μπούμε στην δική τους θέση για να ερμηνεύσουμε τον κόσμο τους, να νοιώσουμε όπως και εκείνα, να δούμε μέσα από την δική τους οπτική γωνία. Δεν είναι και τόσο δύσκολο όσο ακούγεται: αρκεί να θυμηθούμε πως ήμασταν και εμείς παιδιά, αρκεί να ξαναθυμηθούμε πώς νοιώσαμε και εμείς ως παιδιά σε ανάλογα περιστατικά με αυτά που ως ενήλικες έχουμε να διαπραγματευτούμε.

Τα παιδιά είναι λουλούδια… και χρειάζονται αγάπη, αποδοχή και ενσυναίσθηση για να μεγαλώσουν και να μας εκπλήξουν με την ομορφιά και την χάρη τους.

      

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου