Λίγες μέρες μετά που άνοιξαν τα σχολεία, εγκαταστάθηκε στην είσοδο του νηπιαγωγείου ένα αδέσποτο σκυλάκι, στο οποίο οι κάτοικοι της γειτονιάς του έδωσαν το όνομα Λίζα.
Πολύ φιλική και χαδιάρα απέκτησε γρήγορα τη συμπάθεια όλων μας. Λίγο καιρό αργότερα, η Λίζα γέννησε πέντε κουταβάκια.
Τα παιδιά ξετρελάθηκαν. Έφερναν φαγητό για τη Λίζα και τα κουταβάκια της και παράλληλα εξέφραζαν τις ανησυχίες τους. Το Χειμώνα, δεν θα κρυώνουν; Αν τα πατήσει κανένα αμάξι;
Αποφασίσαμε λοιπόν να αναλάβουμε το θέμα "Τα αδέσποτα ζώα" ως σχέδιο εργασίας.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες με σκοπό να βρουν πληροφορίες, εικόνες και γενικά υλικό για τα αδέσποτα ζώα.
Η πρώτη ομάδα ανέλαβε να βρει πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά αυτών των ζώων (πως είναι, τι τρώνε, συνήθειες κ.α.).
Η δεύτερη για τους λόγους που αυτά τα ζώα είναι αδέσποτα.
Η τρίτη για τους κινδύνους που διατρέχουν.
Η τέταρτη για την προσφορά αυτών των ζώων στον άνθρωπο.
Η πέμπτη για τους τρόπους που μπορούμε να τα βοηθήσουμε.
Συγκεντρώσαμε το υλικό μας και δημιουργήσαμε μια γωνιά για τα αδέσποτα ζώα.
Διαβάσαμε βιβλία, όπως τον "Ξουτ" των Φωτεινή Τσάμπρα και Ζωή Σκαλίδη,
"Ένα κουτάβι νιώθει μοναξιά" του Ευγένειου Τριβιζά,
"Η γατούλα της βιτρίνας" της Νανά Μαρμαρά Δαγιόγλου και την ιστορία
"Εγώ, ο Rex, ένα αδέσποτο" που έχει εκδώσει ο Δήμος Ηρακλείου.
Γράψαμε τα ονόματα των αδέσποτων ζώων...
Ένα παιδάκι μας έφερε το σκυλάκι του να το δούμε...
Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά των αδέσποτων ζώων, τις ανάγκες που έχουν (τροφή, νερό, σπίτι, χάδια κ.α.) και τις ζωγραφίσαμε....
Είδαμε την ταινία "Η Λαίδη και ο αλήτης", μιλήσαμε για το πως νιώθουν τα αδέσποτα, γνωρίσαμε τη γλώσσα του σώματος των σκύλων, φτιάξαμε μάσκες και μιμηθήκαμε τα σκυλάκια...
Μετρήσαμε σκυλάκια και γατούλες και κυκλώσαμε το σωστό αριθμό...
Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα του Ι. Πολέμη "Τα ζώα"...
Μιλήσαμε για την προσφορά των ζώων αυτών στον άνθρωπο (συντροφιά, πιστοί φίλοι, σκύλοι-συνοδοί τυφλών κ.α).Προμηθευτήκαμε και διαβάσαμε φυλλάδια από φιλοζωικές οργανώσεις και βρήκαμε τρόπους να βοηθήσουμε τα αδέσποτα (φαγητό και νερό σ' ένα μπολάκι έξω από το σπίτι, υιοθεσία κ.α.).Και .... όσον αφορά τη Λίζα και τα κουταβάκια της βρέθηκε οικογένεια που τα υιοθέτησε!
Πολύ φιλική και χαδιάρα απέκτησε γρήγορα τη συμπάθεια όλων μας. Λίγο καιρό αργότερα, η Λίζα γέννησε πέντε κουταβάκια.
Αποφασίσαμε λοιπόν να αναλάβουμε το θέμα "Τα αδέσποτα ζώα" ως σχέδιο εργασίας.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες με σκοπό να βρουν πληροφορίες, εικόνες και γενικά υλικό για τα αδέσποτα ζώα.
Η πρώτη ομάδα ανέλαβε να βρει πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά αυτών των ζώων (πως είναι, τι τρώνε, συνήθειες κ.α.).
Η δεύτερη για τους λόγους που αυτά τα ζώα είναι αδέσποτα.
Η τρίτη για τους κινδύνους που διατρέχουν.
Η τέταρτη για την προσφορά αυτών των ζώων στον άνθρωπο.
Η πέμπτη για τους τρόπους που μπορούμε να τα βοηθήσουμε.
Συγκεντρώσαμε το υλικό μας και δημιουργήσαμε μια γωνιά για τα αδέσποτα ζώα.
"Ένα κουτάβι νιώθει μοναξιά" του Ευγένειου Τριβιζά,
"Η γατούλα της βιτρίνας" της Νανά Μαρμαρά Δαγιόγλου και την ιστορία
"Εγώ, ο Rex, ένα αδέσποτο" που έχει εκδώσει ο Δήμος Ηρακλείου.
Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά των αδέσποτων ζώων, τις ανάγκες που έχουν (τροφή, νερό, σπίτι, χάδια κ.α.) και τις ζωγραφίσαμε....
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου