qr code

qr code

Είμαστε όλοι φίλοι

Είμαστε όλοι φίλοι
"Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πως να ζω, τι να κάνω και πως να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο.Η σοφία δε βρισκόταν στην κορφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο"
Του Robert Fulghum

Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2016

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ

Τρεις εβδομάδες περίπου, μέσα στο Νοέμβριο, τις αφιερώσαμε στη γνωριμία με το σώμα μας, την υγιεινή του σώματος, τη σωστή διατροφή και τη συναισθηματική αγωγή.
Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας...




Μιλήσαμε για τις πέντε αισθήσεις και τα εξωτερικά όργανα του σώματός μας. Τα αντιστοιχήσαμε με τις σωστές λέξεις....



Μετρήσαμε πόσα από το καθένα διαθέτει το σώμα μας, μαθαίνοντας έτσι τους αριθμούς 1 και 2....




Μετρήσαμε το ύψος μας ...


Ζυγιστήκαμε για να δούμε το βάρος μας....


και γράψαμε τις μετρήσεις σε ατομικό φύλλο εργασίας....


Γνωρίσαμε τα όργανα που έχει μέσα το σώμα μας (οστά, στομάχι, καρδιά κ.τ.λ.) και μιλήσαμε για τις βασικές λειτουργίες τους...


Ακούσαμε την καρδούλα μας με το στηθοσκόπιο...


και ζωγραφίσαμε τα εσωτερικά όργανα του σώματός μας...



ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΩΜΑΤΟΣ

Αφού γνωρίσαμε το σώμα μας, ακολούθησε συζήτηση για τη σπουδαιότητα της καθαριότητας του σώματός μας (πλύσιμο χεριών, σώματος, δοντιών). Διαβάσαμε το βιβλίο "Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη" της Anna Raselman και το ζωγραφίσαμε. Επίσης διαβάσαμε το παραμύθι "Δόνα, η Τερηδόνα" του Ευγένιου Τριβιζά. Έπειτα ταξινομήσαμε τις τροφές σ' αυτές που κάνουν χαρούμενα και σ' αυτές που κάνουν λυπημένα τα δοντάκια μας....


να και το δοντάκι της Κατερίνας που βγήκε την κατάλληλη στιγμή..... και μας έδωσε το ερέθισμα να εξηγήσουμε γιατί αλλάζουν τα παιδιά τα δοντάκια τους..


 Κατασκευάσαμε και ένα χαρούμενο δοντάκι με χαρτόνι και διπλόκαρφα.....


ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διαβάσαμε από το βιβλίο"Υγεία και διατροφή στην προσχολική ηλικία" του Πανεπιστημίου Κρήτης την ιστορία "Η μαγική συνταγή του παππού Ροδαλού". Έπειτα ταξινομήσαμε τα τρόφιμα σε ομάδες (δημητριακά, όσπρια, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, κρέατα, ψάρια, γλυκά) και μιλήσαμε για τη θρεπτική τους αξία.
Φτιάξαμε την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής ομαδικά...




και σε ατομικό φύλλο εργασίας...



  
Φτιάξαμε και μια ωραία φρουτοσαλάτα με φρούτα εποχής και χυμό πορτοκάλι και τη φάγαμε...





Τέλος κατασκευάσαμε μάσκες φρούτων και λαχανικών και τις φορέσαμε...



ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Ξεκινήσαμε βλέποντας εικόνες από το βιβλίο "Συναισθηματική αγωγή" της κας Δεληκανάκη Νίκης όπου τα παιδιά εικονίζονται κάτω από διάφορες συναισθηματικές καταστάσεις. Συζητήσαμε για το πως αισθάνονται και γιατί. Εμείς πότε αισθανόμαστε χαρά, λύπη, φόβο ή θυμό; Γράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών...


Γνωρίσαμε γνωστούς πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν κάποιο συναίσθημα...


Αντιστοιχήσαμε τους πίνακες με τις λέξεις των συναισθημάτων που απεικονίζουν...



Γίναμε χαρούμενοι...


λυπημένοι...


θυμωμένοι...


και φοβισμένοι...

Κάθε πρωί συζητάμε πως αισθανόμαστε και τοποθετούμε ένα μανταλάκι με το όνομα μας στην ανάλογη φατσούλα... και σχολιάζουμε πως είναι η τάξη μας σήμερα, χαρούμενη, λυπημένη........
 Όποιο παιδί δεν είναι χαρούμενο, ζωγραφίζει το συναίσθημα του και το τοποθετεί στο ανάλογο κουτί, αφού πρώτα το συζητήσουμε.... Με αυτή τη δραστηριότητα το παιδί αποφορτίζεται.




Ζωγραφίσαμε τους φόβους μας, τους μαγειρέψαμε και τραγουδήσαμε:

Φόβους ρίχνω στο τσουκάλι και χορεύω γύρω-γύρω
παίρνω ένα μακρύ κουτάλι με τους φίλους μου τριγύρω
ρίχνω αλάτι και πιπέρι τραγουδάμε και γελάμε
θα τους φάω το μεσημέρι τι ωραία που περνάμε.

(Τη δραστηριότητα την πήραμε από το βιβλίο "Συναισθηματική αγωγή" της κας Δεληκανάκη )




Διαβάσαμε το βιβλίο "Μη φοβάσαι το σκοτάδι αρκουδάκι" του Νόμπερτ Λάντα και βάλαμε τη δική μας πινελιά στον πίνακα του Έντβαρντ Μουνκ "Κραυγή"...



Διαβάσαμε το βιβλίο "Θυμός" της Τρέις Μορόνι και σκεφτήκαμε τρόπους διαχείρισης του θυμού μας (παίρνουμε αγκαλιά ένα αρκουδάκι, χτυπάμε ένα μαξιλάρι, διαβάζουμε ένα βιβλίο κ.α.)
Τέλος φτιάξαμε το μοτίβο των συναισθημάτων...



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου